Najważniejszy akapit w artykule jest pierwszy. Jeśli czytelnik nie pociąga tego, co w nim jest, jest mało prawdopodobne, aby kontynuował czytanie. Pierwszy akapit musi „złapać go za szyję” i trzymać, aż dobrze wniknie w artykuł. Wymaga to „haka” – czegoś, co go pociąga i sprawia, że ​​czyta.

Autorzy czasami zostawiają najbardziej interesujący i ekscytujący materiał w trzecim lub czwartym akapicie lub później, ale nie powinni. Jeśli pierwszy akapit nie przyciąga czytelnika, nigdy nie przejdzie do trzeciego lub czwartego akapitu. Pierwszy z ołów, Ustęp musi go związać; musi być tak fascynujący, że prawie niemożliwe jest, aby go odłożył. W rzeczywistości istnieją różne rodzaje linii, które są szczególnie skuteczne pod tym względem. Jesteś:

  • To Anegdota lub tworzyć historię. To krótka historia, która ma sens i jest w jakiś sposób związana z tematem artykułu. W wielu przypadkach osoba z problemem pokazuje, jak go rozwiązać. Jest to jeden z najpopularniejszych typów.
  • To zaskakujące stwierdzenie lub szokujący fakt ołów Jeśli artykuł zaczyna się od jednego z poniższych zdań, natychmiast przyciągnie twoją uwagę. „Globalna gospodarka jest skazana na porażkę. Nie wyjdziemy z obecnej recesji przez co najmniej pięć lat”. „Istnieją obecnie dowody na to, że kosmici odwiedzili świat”. To prawda, że ​​brzmią jak tabloidowe nagłówki i możesz nie chcieć być tak nudna. Ale robią to samo. Kuszą czytelnika do kontynuowania czytania.
  • Pytanie ołów W takim przypadku najpierw zadaj pytanie, które oczywiście musi być prowokujące lub na tyle ważne, aby wzbudzić zainteresowanie czytelników.
  • Akcja lub Konflikt ołów Oczywiście jest to ściśle związane z niepotwierdzonym przywództwem. Główną różnicą jest to, że w pierwszych kilku zdaniach występują wybuchowe działania lub konflikty. I oczywiście sugeruje to, że reszta artykułu będzie równie pełna akcji.
  • Sekret ołów Przedstawienie układanki w pierwszych kilku zdaniach i wskazanie, że zostanie rozwiązana, może być bardzo skuteczne.
  • To szokujący moment ołów Jest ściśle związany z przewodnikiem, ale zwykle zawiera tylko jedną myśl i nie podejmuje żadnych działań.
  • Apel do naszego Emocje To może nie być tak dramatyczne jak niektóre inne, ale może być bardzo skuteczne. Pomyśl o emocjach takich jak miłość, nienawiść, strach, litość, silne uczucia i tak dalej.
  • To Nastrój ołów Zwykle jest to trudniejsze do skutecznego usunięcia, ale czasami jest używane.

Dobra rada jest również pomocna dla autora na inne sposoby. Jeśli zaczniesz od dobrego początku, może napisać resztę artykułu. Tworzy przepływ i pęd. To jak toczenie piłki na wzgórzu. Gdy już to zrobisz, rozpocznie się samo. W rzeczywistości przyspiesza szybko. Więc jeśli zaczniesz od „czegoś ekscytującego”, powinieneś być w stanie napisać resztę artykułu znacznie szybciej.

Jedno pytanie, które ludzie czasem pytają o potencjalne szanse, to: jak długo powinny one trwać? Nie ma na to żadnej reguły. Najlepsza odpowiedź brzmi: tak długo, jak trzeba wykonać zadanie. W większości przypadków wystarczy jeden akapit, ale nie zakładaj, że gdy się zainteresujesz, możesz się uspokoić. Możesz mieć trochę powietrza do oddychania, ale nadal musisz upewnić się, że następny akapit przetłumaczy go na trzeci i tak dalej.

Przewody są ważne zarówno w artykułach, jak i książkach. W książkach główny akapit jest pierwszym akapitem każdego rozdziału. Zwróć więc uwagę na to, jak zaczynasz każdy rozdział. To powinno ponownie wzbudzić ich zainteresowanie. Upewnij się także, że koniec rozdziału zachęca czytelnika do przejścia do następnego rozdziału. Początek nowego rozdziału jest najbardziej prawdopodobnym miejscem, w którym można zatrzymać się i odłożyć książkę, i oczywiście chcesz, aby czytanie było jak najszybciej. Upewnij się więc, że podpowiesz, co znajduje się w następnym rozdziale i spraw, aby było to fascynujące.