Dzisiejszy Internet jest jasny, że Google odgrywa ważną rolę w opracowywaniu najlepszych produktów. Google nadal wyróżnia się jako innowator oprogramowania. Jeśli chcesz wykonać osobiste zadanie związane z produktywnością, Google prawdopodobnie ma rozwiązanie lub pracuje nad tym. Rozwój e-maili na przestrzeni lat uwidocznił dobre i złe funkcje, które lubimy widzieć za pomocą naszego e-maila. Google GMail jest doskonałym przykładem tego, jak pokazać drogę i jest dziś pierwszym wyborem wielu użytkowników. Google GMail umieścił w e-mailu bardzo zaawansowaną technologię i doprowadził nas do zbadania, w jaki sposób przetwarzamy, zarządzamy i uzyskujemy dostęp do naszej komunikacji elektronicznej.

Bliższe spojrzenie na ważną funkcję, którą mógł zająć się Gmail, to wszechstronność tworzenia niestandardowych strategii zarządzania lub przetwarzania pytań. Ta elastyczność sprawia, że ​​GMail jest idealną platformą do użytku jako osobisty system zarządzania kontaktami lub jako prosty CRM.

GMail jako zarządzanie kontaktami?

Zarządzanie kontaktami to w zasadzie system, za pomocą którego przedstawiciel handlowy może szybko identyfikować nowych potencjalnych klientów, kontaktować się z nimi i zarządzać nimi.

Z natury otrzymasz narzędzie komunikacji, e-mail. Korzystając z funkcji wyszukiwania, oznaczania i filtrowania Google, możesz administrować tymi wiadomościami. Istnieje duża szansa, że ​​używasz CRM takiego jak ACT! lub Goldmine. Korzystasz z wielu funkcji podobnych do poczty e-mail, ale musisz wyjść z tej aplikacji, aby korzystać z poczty e-mail.

Czas to pieniądz, więc nie chcesz tracić czasu na przełączanie między wieloma aplikacjami. Pozostań więc w swojej aplikacji e-mail.

Importuj kontakty i zarządzaj nimi

Jednym z podstawowych zadań CRM jest rejestrowanie kontaktów i zarządzanie nimi. Twój system sprzedaży musi mieć możliwość łatwej integracji potencjalnych klientów z systemem, szybkiego odniesienia się do nich i skutecznego zarządzania aktualizacjami.

Gmail wykonuje wszystkie te zadania wyjątkowo dobrze. Niezależnie od tego, czy eksportujesz kontakty z Outlooka, Apple Maila, czy ładujesz tabelę z kontaktami, GMail to ułatwia. Jeśli masz już kontakty w internetowym systemie poczty e-mail lub sieci społecznościowej, takiej jak Yahoo! Mail lub LinkedIn jeszcze łatwiej jest zarejestrować się i kliknąć.

Stworzenie systemu prospektów sprzedaży

Po zapisaniu wszystkich kontaktów w Gmailu wyszukiwanie Google staje się potężnym narzędziem wyszukiwania. Szukasz osoby w konkretnej firmie? Czy potrzebujesz menedżerów marketingu SVP lub wyższej? Czy potrzebujesz wszystkich w sektorze opieki zdrowotnej? Na wszystkie tego typu pytania dotyczące poszukiwań można łatwo odpowiedzieć, a baza danych jest posegmentowana za pomocą Gmaila.

Co najważniejsze, gdy korzystasz z Gmaila jako systemu zarządzania kontaktami, zawsze masz pod ręką wszystkich tych potencjalnych klientów i jesteś od razu dostępny.

Zarządzaj generowaniem leadów internetowych w czasie rzeczywistym

GMail oferuje również świetne funkcje do zarządzania generowaniem potencjalnych klientów w Internecie w czasie rzeczywistym. Łącząc wydajność filtrów, etykiet i działań, możesz od razu ustalać priorytety potencjalnych klientów i ustawiać je w kolejce według własnego uznania.

Filtry umożliwiają tworzenie złożonych zestawów reguł dla określonych typów wiadomości e-mail. Dzięki temu możesz:

* Sprawdź (tj. Gwiazdkę) wiadomości e-mail pochodzące ze źródeł ołowiu
* Oznacz różne źródła ołowiu
* Filtruj je do określonych grup w celu śledzenia

Możesz posunąć ten system zarządzania kontaktami i ustalania priorytetów o krok dalej, korzystając z najnowszych skrzynek odbiorczych GMail do tworzenia potoków sprzedaży i kolejek.

Priorytetyzacja dzięki nowej liście zadań z Gmaila

Oczywiście żaden system zarządzania sprzedażą nie byłby kompletny bez listy zadań. Gmail ma prostą, ale elegancką listę zadań. Nie tylko możesz utworzyć harmonogram TODO, ale możesz także konwertować wiadomości e-mail i korespondencję na przypomnienia o zadaniach i dalszych działaniach.

Nie zapomnij także używać Kalendarza Google do planowania i śledzenia spotkań.

Zintegruj narzędzia mediów społecznościowych

W końcu sprzedaż polega na kontaktach z ludźmi. Niewiele koncepcji technologicznych przyczyniło się do tego, że sprzedaż angażuje klientów bezpośrednio jako media społecznościowe.

Dzięki solidnemu GoogleTalk od Google wbudowanemu w Google możesz zintegrować wszystkie swoje media społecznościowe, a także swoje rozmowy e-mailowe. Ponownie cała komunikacja jest przekształcana w przeszukiwalną bazę danych potencjalnych klientów.

Nie ma wątpliwości, że funkcje Gmaila, które mają być używane jako użytkownik, to znacznie więcej niż aplikacja poczty e-mail. Gmail może być osobistym oprogramowaniem do zarządzania kontaktami Google lub oprogramowaniem CRM.